پاپ:درگیری‌های سوریه جز ویرانی برجا نمی‌گذارد/ حقوق بشر ابزار تحقق تمایلات فردی شده است
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

رهبر کاتولیک‌های جهان هشدار داد، قوانین حقوق بشری وسیله‌ای برای پیشبرد تمایلات خودخواهانه شده است.

 به نوشته روزنامه دیلی میل، پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان انتقادات خود از قوانین حقوق بشری را در حالی مطرح کرد که هم‌زمان خواهان مسامحه با مسیحیت و مسیحیانی که به قوانین برابری و حقوق بشری معترض هستند، شد.

پاپ بندیکت شانزدهم در سخنانی خطاب به سفرای خارجی واتیکان تصریح کرد: قوانین حقوق بشری می‌تواند منجر به بی‌تحملی و یا حتی خشونت نسبت به افراد، نمادهای مذهبی و نهادهای مذهبی شود.

پاپ در دیدار با دیپلما‌ت‌هایی که به واتیکان رفته بودند خواستار کمک هر چه سریع‌تر به مردم سوریه شد و ابراز امیدواری کرد که بیت‌المقدس به "شهر صلح" تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ با اشاره به مشکلات جاری در منطقه خاورمیانه هشدار داد: تداوم درگیری در سوریه "چیزی به جز تلی از ویرانه‌ها" باقی نخواهد گذاشت.

وی از کشورها و مجامع بین‌المللی خواست، هر چه در توان دارند برای پایان بخشیدن به این وضع انجام دهند.

رهبر کاتولیک‌های جهان ابراز امیدواری کرد که اسرائیل و فلسطینی‌ها بتوانند در کنار هم همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

پاپ مصرانه از جامعه بین المللی خواست تا "قبل از آن که سوریه به تلی از خاک تبدیل شود، به کشتار در سوریه" پایان دهند.

وی با اشاره به رنج شدید غیرنظامیان سوری، بار دیگر خواستار انجام گفتگو برای برقراری آتش بس و صلح شد.

اظهار نظرهای پاپ در باره حقوق بشر هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها نسبت به سوءاستفاده از قوانین حقوق بشری در انگلیس مطرح می‌شوند و در عین حال دادگاه حقوق بشر اروپا در آستانه صدور حکم در خصوص چهار پرونده مربوط به تبعیض نسبت به مسیحیت و مسیحیان قرار دارد.

یکی از این پرونده‌ها مربوط به یک کارمند شرکت‌ هواپیمایی انگلیس است که به علت به گردن انداختن صلیب بر روی یونیفرمش با برخورد شدید روبرو شد.

پاپ بندیکت شانزدهم شدیدا از قوانین مربوط به هم‌جنس‌ گرایان در انگلیس انتقاد کرد. طرح‌های دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور به منظور قانونی کردن ازدواج هم‌جنس گرایان را قانونی کرده است.

پاپ در سخنرانی خود تصریح کرد که نگران است قوانین حقوق بشری توسط افراد خود محور استفاده شوند تا افرادی را که دیدگاهی مخالف با دیدگاه آنها را دارند زیر پا بگذارند.

وی گفت: متاسفانه به ویژه در کشورهای غربی انسان مکررا با ابهاماتی در خصوص معنی حقوق بشر و وظایف مربوط به آن برخورد می‌کند. حقوق اغلب با تظاهرهای اغراق شده خودمحوری اشخاص به اشتباه گرفته می‌شود؛ اشخاصی که تنها به دنبال ارضای نیازهای شخصی خود هستند. درست آن است که دفاع از حقوق باید حقوق بشر را تمام و کمال و با ابعاد اجتماعی و شخصی آن در نظر بگیرد.

اظهار نظرهای پاپ در حالی مطرح شدند که افشا شده نزدیک به چهار هزار مجرم خارجی در انگلیس از قانون حقوق بشر سوء استفاده می‌کنند تا از استرداد خود به کشورهایش جلوگیری کنند.

 

.


January 8th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی